Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lite upp, lite ner

Publicerad 2011-03-07 08:52:34 i Nytt på bebisfronten,

Nico har vaknat en del i natt, både vid 2 och vid 5, och inte riktigt velat somna om. Dock har han underligt nog inte heller vela äta direkt vilket han brukar göra på natten. Han har legat och korvat runt och gnällt men tillslut somnat om - så fick sova till 8 nu på morgonen (bortsett från ett mycket trevligt avbrott då en lycklig make kom hem från jobbet och pussade mig massor för att jag hade städat..hihi).

Nico ligger och leker nu och har fullt att sprattel i benen och kämpar sig hit och dit på madrassen tills han dunsar av. När jag lämnade rummet för att hämta mat till honom så hittade jag honom under spinnrocken när jag kom tillbaka.
Hans hårda mage är tillfälligt bra i alla fall, vilket jag fick erfara när jag skulle byta blöja och det hamnade bajs precis överallt.

Nu skall jag vänta tills det är grötdags för plutten och efter det blir det att åka och köpa färg.

Funderar lite över det här med bilbarnsstol. I mammagruppen pratas det mycket om detta med säkerhet i bilen just nu, och om att man inte skall ha en begagnad eller för gammal stol. Har ju en begagnad som står och väntar men osäker just nu om jag kanske borde köpa en ny istället. Måste kolla den lite mer och se vad det är för modell och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela