Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Får man det?

Publicerad 2011-03-04 11:58:02 i Allmänt,

Får man vara lite.... irriterad på en bebis? Jag känner mig lite irriterad faktiskt. Eller kanske är det mest trötthet och frustration.

Nico tycker inte att något alls är bra idag... vad han är gör, var han än sitter eller ligger, så hör man en högljudd klagovisa från hans håll. Skrik, gnöl, gnäll, vrål, lite gråt, stön, bökanden.... inte tyst eller nöjd en sekund.

Försöker man ge honom mat spottar han ut den. Försöker man ge ersättning så sugar han i sig så han har hela munnen full, och sen spottar han ut den.

Kan inte göra någonting för jag har noll fokuseringsförmåga när han håller på som han gör.
Åh nu blev det två sekunders tystnad för att han lyckades dra av sig en strumpa och tyckte grodan på den var spännande...men nej, nu började han igen.

Herregud vad jag längtar tills den dag då han kan besvara frågan: Vad är det som är fel?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela