Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Stranden

Publicerad 2011-06-30 15:36:05 i Allmänt,

Jag får värmeslag... usch vad jag har svårt att hantera riktig sommarvärme. Jag vill bara ligga i sängen och sova. Det var så praktiskt förra året då man var gravid och kom undan med sådant.

Hampus kom inte med idag trots allt så jag, Nico och hans mormor och morfar åkte till stranden en liten sväng. Nico verkade tycka att det var riktigt kul men han ville inte blöta ner mer än bena och rumpan. Fick han vatten på magen skrek han och tyckte det var för kallt :)

Han har dock inte velat sova på hela dagen utan röjer runt som en vilde och tar knäcken på sin stackars trötta mamma. Nu räknar jag ner tills det är dags för honom att sova. Två timmar till att klara av innan jag kan kollapsa.


Nico badar med morfar


Och sedan torka sig hos mormor, med en handduk som intressant nog hade en tvättrådslapp

En annan premiär, mindre kul, skedde idag. Efter att ha jagat katten, som också hon är trött av värmen, tillräckligt länge så hann jag inte hoppa fram innan hon rev honom lite på handen. Bara en liten reva och på ett sätt bra för han måste lära sig att låta katterna vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela