Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Simultankapacitet

Publicerad 2011-06-29 11:26:34 i Allmänt,

Det sägs att kvinnor skall vara bra på att göra flera saker samtidigt. Det är antagligen en generalisering, annars är jag ingen riktig kvinna. Jag avskyr att göra mer än en sak i taget. Är nästan en omöjlighet för mig. Jag tycker heller inte om att bli avbruten i det jag gör.
Därför kan jag inte gå ner i badrummet och rensa avlopp... För Nico kan vakna mitt i och då hinner jag inte klart. Sånt funkar inte i min värld.

Just nu verkar det som att ordningen måste bli:
1. Nico vaknar
2. Nico äter
3. Nico badar
4. DHL-paketet kommer
5. Rensa avlopp

Det jobbiga är att jag inte vet exakt när paketet kommer. Det rubbar min värld lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela