Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Luften är fri

Publicerad 2011-06-30 19:05:17 i Allmänt,

Kom förresten på en lite lustig sak jag inte delat med mig av här... En sak som visar hur mycket en liten knatte egentligen kan förstå av det man säger.
Nico är ju besatt av katterna och vill klappa dem sååå gärna. Dock säger jag alltid till honom att låta dem vara ifred när de sover. Han förstår detta tydligen för om katterna ligger ner så går han nu fram till dem och sedan tittar han på på, och om jag då säger "katten sover" så rör han den inte... men istället viftar han med händerna över katten som man gjorde som barn när man körde den där irriterande "luften är fri"-grejen.. och så skriker han exalterat.

Katterna uppskattar dock inte detta heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela