Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jäkla morgon

Publicerad 2011-06-21 07:48:02 i Självcentrerat,

Varför blir det alltid morgon så snabbt? Jag hinner fan knappt somna innan jag skall upp igen känns det som. Nico ville absolut upp innan 06,men nu sover han igen...men jag kan inte somna om.
Idag skulle vi egentligen köra sopor till tippen och sedan till mamma och pappa och byta gräsklippare, men blir nog att vi får hoppa det där med tippen för Hampus var uppe tills typ 4 i morse så han lär inte orka gå upp tidigt.

Och eftersom jag är uttråkad så vet ni vad som händer.... frågor och svar. Så är det bara. Nåt måste jag göra när jag ligger här i soffan.

1. Vilken svordom använder du mest? Fan, antagligen
2. Äger du en iPod? Nix
3. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? När man har en morgonpigg bebis behövs ingen väckarklocka
4. Hur många resväskor äger du? Kanske en
5. Använder du flip-flopps? Nej, jag tycker inte att de är bekväma
6. Var köper du dina matvaror ifrån? Hemköp eller ICA för det mesta
7. Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Beror på om man jag känner mig fin eller ej
8. Vilken var den senaste filmen du såg? Hmm... Hall pass?
9. Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en kompis? En kompis
10. Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Beror på hur mycket pengar... men vill ju bygga ett hus
11. Har någon någonsin kallat dig lat? De flesta har nog gjort det som känner mig..hehe
12. Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Inte nu
13. Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? Ingen aning faktiskt
14. Vilken är världens bästa artist just nu? Jag vet faktiskt inte... Robyn? Lady Gaga?
15. Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nej de tror jag inte
16. När var det senast någon stötte på dig? Läänge sedan nu tror jag hehe
17. Vad åt du till middag senast? Fläsk, potatis och löksås... såå jävla gott
18 Använder du huvtröjor? Ibland
19. Kan du vissla? Ja, men inte busvissla
20. Vem var den senaste som ringde dig? Min bror?
21. Vilken är din favorit attraktion på ett nöjesfält? Tycker inte om åkattraktioner direkt
22. Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det gör de säkert, vissa i alla fall... folk brukar prata om alla
23. Vilket riktnummer befinner du dig i? 0304
24. Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, gjorde inte alla det?
25. Hur långt är det till ditt närmaste köpcentrum? 2 mil? Dålig på avståndsbedömning
26. Hur många syskon har du? 1
27. Är du blyg inför det motsatta könet? Nej är mer blyg för tjejer
28. Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen tror jag
29. Äger du några popband t-shirts? Nej
30. När flög du senast? Till Amsterdam för ganska många år sedan
31. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 3, för den fjärde är på vift
32. Läser du för skojs skull? Ja
33. Pratar du några andra språk?Engelska och pyttelite Italienska
34. Diskar du din egen disk? Har diskmaskin
35. Har du gråtit offentligt? Ja nån gång
36. Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop
37. Försöker du alltid lära dig nya saker? Absolut
38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Tatuering kanske
39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? haha Inget måste, men är ju alltid trevligt
40. Kan du kasta macka? Nope
41. Har du någonsin varit på Jamaica? Nej
42. Vad har du med dig in på bion? Dricka och chips, oftast
43. Vem var din favoritlärare och varför? Björn Edlund, för han fick mig att känna att jag var bra på att skriva
44. Har du dejtat någon av en annan religion? Nej
45. Vad har du för väder? Grått och trist
46. Har du en blogg? Ja, uppenbarligen
47. Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Svenska, filosofi och psykologi
48. Gillar du att flyga? Nej är livrädd
49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlig
50. När sov du senast på golvet? Utan madrass? Aldrig tror jag
51. Vilken är din favoritdrink? Vodka + äppelcider haha
52. Gillar du din boende-situation? Ja,men vill bygga nytt hus
53. Vilken är din mammas hemstad? Marstrand från början tror jag
54. Din pappas hemstad? Tjörn eller Göteborg från början tror jag (vad bra koll jag har)
55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 8 egentligen men det sker aldrig numer
56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? Hehe.. njee
57. Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Hände nog
58. Vilken är din favoritfrukt? Clementin och banan
59. Äger du en digitalkamera? Ja
60. Hur gammal blir du nästa födelsedag? 32
61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Beror på sammanhang
62. Tror du på liv på andra planeter? Ja
63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Vet ej.. min man kanske...men bara lite arg
64. Tror du att Gud är man eller kvinna? Gud finns inte
65. Vad var det senaste du åt? Två ostmackor
66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Motsatta
67. Hur valde dina föräldrar ditt namn? De tyckte nog mest att det var fina namn
68. Gillar du senap? Ja
69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Allt ordnar sig tillslut
70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Aldrig
71. Har du varit inblandad i en trafikolycka? Ingen allvarlig
72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Ja.. nån leksak till Nico
73. Tycker du om att krama folk? Vissa
74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Yes
75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta? PS I love you och några andra
76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Jag vet inte. Tjejen i Mythbusters?
77. Vad är du allergisk mot? Pencilin (lite grann), morfin (lite mer)... men ingen dödlig allergi
78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej inte direkt
79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Det vet jag faktiskt inte
80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? Hämtar bebisen
81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? Har massor av underbara barndomsminnen
82. Vad får dig att gråta? Besvikelse, svek, ilska m.m.
83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Mina ögon?
84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Min jäkla mage
85. Vem är din knasigaste vän och varför? Vet inte... alla är la knaisga på sitt sätt
86. Har du gjort någonting olagligt någon gång? Ja nåt mindre när man var yngre
87. Vilken musikkonsert var du på senast? Minns ej om det var Heather Nova eller Fever Ray eller nåt
88. Vad har du för färg på tandborsten? Rosa och vit
89. Har du varit med på tv någon gång? Inte vad jag minns
90. Har du levande blommor hemma? Ja
91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob? Svart, vitt, brunt och grönt... och grått
92. Har du körkort? Ja
93. Har du en bästis? Ja, min man... och min bror
94. Hur ser dina sängkläder ut? Olika
95. Vad får dig att koppla av? Tystnad
96. När skrattade du hjärtligt senast? Vet inte.. jag skrattar rätt ofta
97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär? Dricka drinkar, kasta sten på poliser och vara odräglig?
98. Vilken var din bästa ålder? Nu
99. Berätta om någonting du ångrar: Att jag inte alltid varit snällmot mina föräldrar
100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu?
Sova en stund till :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela