Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Här e jag

Publicerad 2011-06-02 18:17:23 i Allmänt,

Så ni inte tror jag dött eller så...

Blev inget Göteborg igår för Hampus mådde inte bra, och idag har inte jag mått bra. Hela förmiddagen var jag i upplösningstillstånd och tårarna sprutade.
Visade sig vara min vanliga trötthet och "utbrändhet" i kombination med PMS som bara gjorde att jag kollapsade helt.

Lustigt egentligen. Jag har haft mens i tjugo års tid, en gång i månaden... alltså 12 gånger 20 gånger. Varje gång får jag extrem PMS. Jorden-går-under-pms. Jag borde ju ha lärt mig tycker man.. men nej. Jag hade ingen aning om varför jag kände mig som om allt var på väg att gå åt helvete och när Hampus försiktigt föreslog PMS blev jag först asarg och fattade inte hur han ens kunde försöka "skylla på" det. En stund senare insåg jag ju att han hade rätt.

När jag lugnat mig åkte vi i alla fall och hälsade på mina föräldrar. Åt gott och tittade på tomten och drömde om att bygga hus.

Nu skall jag dricka gott, äta jordgubbar och choklad och se film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela