Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det var en gång

Publicerad 2011-06-19 11:49:49 i Allmänt,

Av någon anledning komjag att tänka på något jag var med om för flera år sedan som jag tänkte dela med mig av.

Det var för kanske sex eller sju år sedan då jag bodde i Stenungsund. Jag var arbetslös och hade lite kasst med pengar och fick för mig att jag skulle hyra ut ett rum imin lägenhet, och själv bo i vardagsrummet. Jag satte ut en annons och fick svar från en kille i min ålder som skulle studera på orten och behövde någonstans att bo på veckorna. Vi bestämde en dag då han skulle komma och kolla på lägenheten.

Han spatserade in hos mig som om det redan var bestämt att han skulle bo där och en av de första sakerna han säger är:
"Och så lagar vi middag ihop tycker jag. Det blir mer ekonomiskt så."
Jag tycker inte alls att det är en bra idé och blir lite irriterad över att han redan tycks ha bestämt sig för att vi skall göra så, så jag säger artigt att nej, det vill jag nog inte. Då tittar han lite nedlåtande på mig, ler och säger:
"Det blir nog bra skall du se gumman"

Dagen efter meddelade jag honom att jag beslutat mig för att inte alls hyra ut. Attans vad arg han blev. Sedan bestämde jag mig för att jag hellre levde snålt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela