Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Inte så mycket att berätta

Publicerad 2011-07-14 09:43:47 i Allmänt,

Nico vaknade 03.30 imorse. Sedan somnade han om, men ville upp 06. Sedan sov han inte igen förrän nu. Om han sover... han kan fejka.

Han har farit runt i huset och hittat på bus hela förmiddagen. Lyckats sätta på musik på min iPhone fast den var låst, ätit upp en fjärdedels post-it-lapp (som han en stund senare kräktes upp), öppnat skafferiet och fått tag i två glasburkar som han slog mot varandra och lite annat.
Han har även gosat med katten och dansat till musik från radion.

Själv har jag fasen inte varit lika aktiv. Jag har hållt koll på honom samtidigt som jag fastnat i en bok. När man fastnar sådär rejält i en bok önskar man ju att det kunde vara något lite mer... fint... något man kunnat skryta med... en gammal rysk författare eller så. Men nej, jag har fastnat i en bok av Stephen King - Duma Key.

Nu skall jag dock läsa i 30 minuter till och sedan måste jag röja undan här för får besök senare och... ja, det är lite rörigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela