Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hej hej

Publicerad 2011-07-20 17:23:14 i Allmänt,



Inte kan man tro att detta oskyldiga underbart söta lilla barn kan skrika i timmar och nästan få sin stackars mamma att förlora förståndet... men jo jo. Han hade några lugna timmar idag... främst när han var med sin pappa... men i övrigt bara skrik och gråt. Nu senast skrek och grät han, som om jag hade hält frätande syra på honom, i en kvart... och vad var min synd som framkallade detta utbrott? Jag laddade min mobil och använde den vita sladden... HANS sladd.

Tur att han är söt i alla fall och att han pussas så gott ibland så ens hjärta smälter. Och tystnad är inte alltid heller bra... tystnad kan innebära bus. Som nyss då han satt så tyst på golvet och jag insett att han hittat kartan med klistermärksögon som hör till hans duplo.



Men jag älskar min plutt... don´t get me wrong... han bara gör mig tokig ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela