Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Eftertanke

Publicerad 2011-07-21 07:13:48 i Allmänt,

Jag tror Nico sov bra i natt. Kan ha varit att Hampus var uppe och hade ansvaret som gjorde att jag inte märkte eventuella uppvak dock. Han vaknade dock inte förrän strax innan sju vilket var trevligt (även om jag var trött som fasen ändå.. en veckas sömn hade nog behövts för att väcka mig ur detta zombiestadie).

Nico är på glatt humör hittills vilket känns väldigt härligt. Han knatar runt och pillar på sina saker. Han är dock på katten en hel del.
"Låt katten vara" säger jag och tittar på honom. Han tittar allvarligt tillbaka på mig en lång stund och spricker sedan upp i ett stort leende och säger: "Nä" och petar lite till.
Då blir katten sur och slår till honom med tassen (inget klös vad jag kunde hitta) och Nico blir tårögd nån minut innan han åter försöker klappa katten.
Efter pedagogiskt "katten skall sova nu"-tjat i fem minuter har han dock slutligen gått därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela