Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det är inte meningen att man skall vara vaken vid den här tiden

Publicerad 2011-07-31 05:33:24 i Allmänt,

Det är onaturligt att vara vaken nu. Men eftersom liten tvärvägrade att somna om och jag ändå inte kunde sova när han förde så mycket väsen så gick vi upp. Känns vid närmare eftertanke som en dålig idé.

Igår lyckades Nico, antagligen av en slump, med något nytt. Jag hör att någon visslar och tittar på honom och han står med munnen formad som ett o.
Jag vänder mig till Hampus och skrattar och säger:
Såg du att han formade munnen för att vissla när du visslade?
Hampus svarar:
Jag visslade inte, var det inte du?

Och det var det ju inte så Nico har lyckats vissla :) Dock var det nog som sagt en slump för han själv så mest förvånad ut av alla och inte lyckades han göra det igen. Istället fortsatte han att göra som vanligt när han skall försöka vissla, dvs forma munnen till ett o och sedan nynna/sjunga ett visslande fejkljud :)

Han avslutade förresten kvällen igår med ett svalkande bad i vasken. Han har nu insett det roliga med att plaska och hela jag var blöt och vi fick torka golvet i köket efteråt. Men kul hade han. Fick bort det mesta av den sista skorven också. Nu ser han ännu blondare ut, vår lilla bortbyting :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela