Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Beställt skylt

Publicerad 2011-07-08 08:13:38 i Stuff,

Inspirerad av krönikan jag länkade till tidigare har jag gjort slag i saken och beställt något jag tänkt beställa länge men liksom glömt bort hela tiden.
Det började med att jag störde mig på hur folk kör som idioter och min bror sa att jag borde ha en sådan där Baby on board-skylt för att folk skall visa mer hänsyn. Jag var dock tveksam till hur mycket hänsyn de visar ändå, men kom att tänka på att jag läst att folk saktar ner farten vid vägarbete när de satt upp en bild på ett barn med texten "Min pappa jobbar här. Kör försiktigt". Med andra ord så måste man göra det personligt för att folk skall bry sig.

Därför har jag nu beställt en bilmagnet och ett fösterklistermärke, i hopp om att i alla fall en av dem skall gå att sätta fast bakpå bilen på något sätt. Klistermärket ser ut som så att det först är denna bild på Nico:

Och sedan står det med stora bokstäver:

Jag sitter i denna bilen
så visa hänsyn
Håll avstånd!

Får hoppas att resultatet blir bra och att de går att använda.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-07-12 13:40:54

vart har du köpt detta?? vill med ha!! :)

Postat av: Caramel

Publicerad 2011-07-13 10:38:01

Vilken smart idé Emma! Varifrån har du beställt?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela