Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Att ropa på en bebis

Publicerad 2011-07-21 09:37:47 i Allmänt,

Eller, min moster påpekade härom dagen att han inte är en bebis längre.... men jag kommer nog kalla han för bebis tills hans blir 10 år eller så.

I alla fall så märker man mer och mer att Nico förstår vissa ord. Idag skulle jag äta frukost... som bestod av en Viktväktar-pizza haha... i vardagsrummet. Nico begav sig dock ut i köket och började stöka runt. "Kom" ropade jag, "Kom Nico".... inte en reaktion. Så då ropade jag istället "Kom får du smaka"... och oj vilken fart det blev. Han kom krypande i 150 km i timmen samtidigt som han vrålade, och jag skulle tro att vrålen innebar "Ät nu inte upp allt innan jag hinner fram".

Så ordet "smaka" är tydligen något lille plutten snappat upp.

Kommentarer

Postat av: ANNE

Publicerad 2011-07-21 10:09:27

haha söt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela