Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Up up and away

Publicerad 2011-01-30 09:11:10 i Allmänt,

Nico sov faktiskt bra i natt. Åt 22.30, 03.00 och 06.30 för att sedan vilja upp för morgonen 8.30. Jag däremot sov inte speciellt bra. Har svårt att sova när Hampus inte är hemma. Han är mitt ankare som håller mig där jag ska. Utan honom närvarande skenar mina tankar och jag kan inte stänga av hjärnan. Så man kan säga att han är bra för min psykiska hälsa och min sömn, men lite dämpande på kreativiteten. A poet needs his pain eller vad är det man säger.

Nu ligger Nico och leker på golvet. Underligt nog ligger han alltid still på samma sätt när jag är närvarande men om jag lämnar rummet så ligger han åt ett annat håll, eller på mage, när jag kommer tillbaka. Han rör sig i smyg.

Skall mata och klä på plutten och få ut allt jag skall ha med mig i bilen innan jag åker till lillebror. Tar och släpar med hans matstol och sånt eftersom vi skall vara där ett par timmar och Nico är för tung för att hålla i knät hela tiden och inte kan ligga på golvet när de har världens mest sociala lilla hund (och Nico är inte helt bekväm med det).

Well well dags att sätta igång här... eller rättare sagt fortsätta för har redan varit igång ett tag.

Ps. Läste just klart Mr Tourette och jag. Läs den! Skitbra bok även om jag alltid känner mig lite sjuk när jag läser om sjuka människor.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-30 10:06:03

ja vad är det med det där att rörs sej i smyg? samma fenomen ser jag här. såfort jag gör nått annat p lämnar henne lite har hon rört sej flera meter, men när jag sitter å glor då är hon förnöj på samma plats.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela