Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sprutorna avklarade

Publicerad 2011-01-18 15:01:17 i Nytt på bebisfronten,

Idag kom vi oss iväg och fick vägt och vaccinerat plutten. Han var 69cm lång och vägde 9010g, min lilla klump. Han var på jättegott humör fram tills dess att han fick sprutorna.. då grät han så han satte i halsen och inte kunde andas, var helt hysterisk till dess att jag klätt på honom, packat ner honom i vagnen och kommit tagit oss ut från BVC. Då somnade han i vagnen.

Upptäckte när jag vandrade med honom i vagnen (använder sittdelen nu, men han halvligger) att han somnar jättegott i den så hoppas att vägarna snart skall bli såpass bra här att jag kan gå ut och gå med honom en gång varje dag.
Förresten upptcäkte jag också att jag blivit mycket starkare av att bära runt på en niokilosklump..hehe.. för nu kan jag utan problem lyfta vagnen i och ur bilen.

När vi kom hem så åt Nico sin gröt och sin puré och somnade sedan och sov i två timmar (men vaknade till två-tre gånger i början).
På BVC sa det att hans sömnproblem eventuellt kan bero på hans eksem och torra fläckar så nu skulle vi använda hydrokortison i två veckor. Eller samtalet gick snarare så här:

Sköterskan: Men dessa utslagen ser ju eksemaktiga ut..
Jag: Jo jag vet
Sköterskan: Använder ni inte hydrokortison? (nästan lite anklagande)
Jag: Eeh.. nej, ni sa sist att vi inte fick det
Sköterskan: .. ok... men det skall ni göra i alla fall..

Nu är jag och Hampus trötta, men Nico är superpigg och glad och ligger och blåser salivbubblor i sängen mellan oss :)

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2011-01-18 22:00:28

Blir lite konstigt när man får olika råd så där...Såg precis nåt om amning på SVT2. Att man inte alls ska amma länge som de tidigare rekommenderat. Förstod inte alls :-S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela