Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Om alla i det här hushållet kunde prata...

Publicerad 2011-01-18 05:51:38 i Allmänt,

Jag har sovit på soffan större delen av natten så att Hampus skulle kunna sova ordentligt och vara utvilad till sin anställningsintervju idag. Eller sovit och sovit... sådär supermycket sömn har det ju inte varit tal om.

Om alla i den här familjen hade kunnat prata tror jag det hade låtit ungefär såhär:

Nico: Maammaa! Maammaa! MAAMMAA!!
Jag: Ja?
Nico: Är det morgon nu?
Jag: Nej
Nico: Okidoki, då somnar jag om....zzzz

30 min senare..

Nico: Maammaa! Maammaa! MAAMMAA!!
Jag: Ja?
Nico: Är det morgon nu?
Jag: NEJ
Nico: Okidoki, då somnar jag om....zzzz


Jag: Tesslan sluta kraffsa på dörren!
Tesslan: Nope
(jag tror hon skulle haft en hes rosslig whiskeyröst)
Jag: Lägg av för faen!
Tesslan: Sova kan vi göra när vi är döda. Jag vill ut.. NU!
Jag: Nej.. helvetes jävla katt.. sluta! *går mot dörren*
Tesslan: Oki oki oki... inte vara sur nu.. jag kilar iväg.. ser du? On my way..

Jag: Norpan, bort från mitt ansikte
Norpan: Snäällaaa.... gooosa
(garanterat med pipig röst och lätt talfel)
Jag: Jag vill inte ha dig upp i ansiktet.. bort
Norpan: Man kan inte vaja fööj näja... goosa
Jag: Men va faaaaen....

Nico: Maammaa! Maammaa! MAAMMAA!!
Jag: Ja?
Nico: Är det morgon nu?
Jag: Nej fucking nej
Nico: Okidoki, då somnar jag om....zzzz
Jag: Bra
Nico: Eller du... jag tror jag bestämmer att det ÄR morgon..
Jag: Det kan du inte
Nico: Joho... se här.. Maaammaaaa jag vill upp! Maaammaaa!!! Upp!!!

Token (som inte vågar lämna källaren): Halloooo... anyone out there?! Halloooo??!

Hampus: *snark*

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-18 10:12:18

haha! fantastiskt.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2011-01-18 11:07:19

Ha ha vilken underbar familj!



Jag har också en katt och jag avskyr också när han får för sig att gå ut mitt i natten. Om man inte släpper ut honom så går han in i sovrummet och ställer sig och krafsar helt febrilt på fönsterrutan. Då går det bara inte att ignorera honom. suck Det är vid dessa stunder man undrar varför man har katt ;-) Men skulle aldrig vilja vara utan det...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela