Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Nico och lampan

Publicerad 2011-01-02 20:17:51 i Nytt på bebisfronten,

Som jag nämnt innan älskar Nico lampor. Speciellt "sin" taklampa. Det är en liten "kristallkrona" köpt på IKEA och varje gång man gått förbi den så har han alltid stirrat hänfört med öppen mun på prismorna som glittrar. Han har gärna velat att man stannar till vid den så han bara kan få betrakta den en stund.

De senaste dagarna har han även börjat att sträcka ena armen mot den när man står vid den och drar med sin lilla hand över prismorna och säger "ooohh". Sedan tittar han på mig med vidöppna ögon som för att säga "har du någonsin sett nå så fantastiskt?". Efter en stund försöker han sträcka båda sina armar, men då blir han oftast helt överväldigad och drar snabbt tillbaka dem och tittar på mig med "Inte skall väl jag...?"-blick.

Han älskar verkligen den där lampan... min sötnöt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela