Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kompensation

Publicerad 2011-01-07 16:16:23 i Allmänt,

Blir inte så mycket bloggande idag då jag donar hemma... städar, pysslar, skottar osv. Som kompensation kan jag bjuda på två lite udda saker jag gör... bara för att liksom.

Nr 1.

Jag blåser i princip alltid på mat innan jag stoppar in den i munnen, av ren vana, oavsett om det är varm mat eller ej. Jag blåser därför även på glass innan jag stoppar den i munnen (om den är på sked, inte i strut).

Nr 2.

Efter att jag en gång för mycket länge sedan såg ett program om att man i Australien alltid skakar ur sina skor innan man tar på sig dem för att undvika giftiga spindlar så gör jag nästan alltid det med... även om det inte finns giftiga spindlar här... för säkerhets skull... kan ju finnas något äckligt gömt därinne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela