Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

GOD morgon :)

Publicerad 2011-01-19 07:16:59 i Nytt på bebisfronten,

Nico vaknade första gången en halvtimme efter jag skrev förra inlägget ungefär. Kanske hade han sovit längre om jag och Hampus inte oroligt tassat in för att kolla så att han levde. I alla fall behövde han äta då han sovit förbi sista kvällsmålet så vid 01 blev det mat och sedan somnade han om igen. Sov som en stock till 05.30 då han åt igen. Visserligen tyckte han då att det var morgon men jag lämnade honom att småprata för sig själv och la mig  soffan (bakom en mur av kuddar som skydd mot den översociala Norpan) och strax hade han somnat om. Han vaknade nu vid 7 och då tyckte jag att han kunde få gå upp. Tänk om alla nätter kunde vara så här bra! Visst hade det vart trevligt om han vaknade 07.30 istället för 05.30, men jag skall INTE klaga.

Nu sitter han med sin prasselbok och pillar och ler överlyckligt varje gång jag tittar på honom och småpratar med sin gullröst. Ibland sneglar han lite längtansfullt mot datorn för han har börjat slå på tangenterna så fort han får möjligheten och tycker att det är fasligt kul.
Skall man gå på ljuden han började göra nu så planerar han nog dock att inviga den just påsatta blöjan med en morgonbajs.

Har lite funderingar kring det där med blöjan på natten. Nico äter ju på natten vilket innebär att han också kissar en del på natten. Jag vill dock inte byta blöja på natten för tar man upp honom ur sängen så blir han superpigg och somnar inte om. Detta känns som något negativt inte bara för mig utan även för Nico som behöver sin nattsömn. Så jag väntar oftast tills morgonen med att byta och då är blöjan verkligen superfull av kiss. Och det är ju inte heller bra, även om han inte får utslag av det eller så. Svårt hur man skall göra tycker jag.
Vet ju att det finns speciella extratorra nattblöjor, kanske får testa sådana, men undrar om de verkligen är såå mycket torrare.. jag menar om de kan göra blöjor som suger upp bättre varför gör man då inte alla blöjor sådana? Verkar ju lite underligt.

Nicopico är fortfarande sömning kan jag se på honom. Han gnuggar sina ögon fast han är glad, så han kommer nog vilja sova om en timme igen... Men nu skall jag passa på att mysa lite med honom.

Kommentarer

Postat av: sofia

Publicerad 2011-01-19 13:25:12

om han inte har besvär med huden av blöjjan så låt det vara tycker jag. prova en större storlek på natten kanske dom tar ju mer kiss :)



å du ja bebisar andas FÖR tyst. puh. nu har jag ju mitt larm så jag ser lilla gröna lampan å det är skönt =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela