Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Förmiddag på Tjörn

Publicerad 2011-01-27 14:55:59 i Allmänt,

Idag åkte jag och Nico till Tjörn och hälsade på mamma och pappa. Skulle hämta hans nya matstol och passa på att låta Hampus få sova ifred.
När vi kom dit och Nico skulle äta upptäckte jag att jag av misstag tagit med mig biff stroganoff istället för hans fruktpuré som han skulle fått efter det att han skulle testa kyckling/grönsaker. Inte bra. Han ville dessutom inte alls äta kyckling/grönsaker vilket jag förstår för den smakade också skit.
Mamma fixade dock fram lite blåbär som vi mosade som han tyckte var megagott och senare fick han broccolimos som och var smaskens.

Sedan gick vi ut på promenad, och lillebror med hunden Myran följde med. Var skönt att röra lite på sig och Nico somnade och sov nån halvtimma i alla fall.

Nu när jag kom hem trodde jag att Nico skulle vilja sova med tanke på att han bara sovit lite under promenaden och lite i bilen på väg dit och hem, men icke. Han höll låda inne i sängen och blev sedan förbannad så nu ligger han och leker på golvet istället.

Själv är jag rätt seg och tycker inte alls att det är skojigt att Hampus skall jobba natt. Får hoppas det blir en lugn och stillsam natt för imorgon på förmiddagen skall jag och mamma åka till Stenungsund. Då skall jag fanimej äta på McDonalds! Skall hämta ut nåt Liberoklubb-paket på Lindex, köpa present till lillebror som fyller år och kanske köpa lite kläder till Nico.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela