Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Förlåt

Publicerad 2011-01-11 12:01:25 i Självcentrerat,

Men när jag ser en lista kan jag inte hålla mig... måste fylla i...måste!

1. Hur gammal är du? Fyller 31 i år.

2. Hur gammal känner du dig? Oftast 30, men ibland 15 och ibland 60...

3. Vad har du gjort i dag? Underhållit och skött om min son

4. Vilken film såg du senast? På bio, Predators.

5. Vem ringde du senast? Min lillebror

6. är du besatt av någonting? Fylla i listor? Schlagerfestivalen..haha

7. Är du rädd för blod?  Inte direkt

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? I soffan, under en täcke, omgiven av leksaker

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Olof Palme , Carl Bildt, Fredrik Reinfeldt, Göran Persson och Ingvar Carlsson.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart eller grönt... ?

12. När vaknade du i dag?  Runt 05.30

13. Vilken är din favorithögtid? Midsommar, om det räknas som högtid.

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Ingen annanstans än här, men på sommaren

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? NÄL sjukhus

16. Hur vill du tillbringa din pension? I lyx och flärd i ett vackert hus där det är varmt

17. Vad lyssnar du på just nu?
Min dators surrande

18. har du någon gång brutit ett ben?
Nej, fått en spricka i båtbenet i handen

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Lök, potatis, köttbuljong, köttfärs, grädde.

20. Vem är din favoritkändis? Richard Dawkins

21. Vad är du på för humör just nu? Trött (såå ovanligt)

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa

23. Snarkar du?
Oftast inte, men smackar och biter ihop tänderna högljutt

24. Vilka yrken har du provat på? Sekreterare, läkarsekreterare, behandlingsassistent och skolkurator

25. Hur går du helst klädd?
Mysbyxor och t-shirt

26. Vilket stjärntecken är du född i? Tvilling

27. Vilket är ditt favoritgodis? Choklad, men tycker mer om chips och sånt

28. Vad sa du senast? Vill du titta ut genom fönstret? (Till Nico)

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Svenska, religion och andra samhällsämnen

30. Vad har du på dig just nu? Mysbyxor, nerspydd t-shirt och huvtröja

31. Vilken är din favoritaffär? Indiska och Stajl

32. Vad har du för storlek i kläder? Håller jag för mig själv..haha

33. Vad har du i dina fickor? Inget för tillfället

34. Vad köpte du senast? Mat till Nico? Köper inte så mycket prylar just nu.

35. Hur många gånger har du flyttat? 9

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Eftersom jag är ensam antar jag att jag inte kan ta med min familj så då säger jag satellittelefon, nödraket och en mysig filt att ha att gosa med efter att jag ringt efter räddning och sätter mig för att vänta :)

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
Kväll

38. Senaste filmen du såg på bio? Inception kom jag på nu att det var... inte Predators :)

39. Har du blivit sydd någon gång? Nix

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Nej

41. Vad åt du till frukost? 4 rostmackor med ost och marmelad

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Ångestladdat

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Min man

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På sängbordet

46. Vad var det sista du åt? Förutom frukosten, köttbullar, potatis, sås och lingon

47. Vem är världens vackraste man? Min man ;)

48. Är du blyg? Egentligen, ibland

49. Vilken var den sista konserten du var på? Hmmm... Kebnekajse ?

50. Vad heter du i andra namn? Therese

51. Har du varit med om en bilolycka? Ja, men inget allvarligt

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Ja, det har väl alla

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Spinning

54. Har du några husdjur? 3 katter

55. Vill du gifta dig? Det är jag redan

56. Vad är du sugen på just nu? Soppa

57. Vad är klockan? 11:50

58. Vad är det konstigaste du ätit? Kanderade blommor?

59. Har du någon udda förmåga? Det tror jag inte...

60. Var växte dina föräldrar upp? Tjörn, bland annat

61. Vad önskar du dig i julklapp? En miljonvinst

62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja.. läst mina texter i olika sammanhang

63. Göteborg eller stockholm? Göteborg

64. Har du sett någon dö?
Nej

65. Har du någon gång ringt polisen?
Ja nån gång

66. Hur många grader är det ute? Runt 1 tror jag

67. Vilken färg har ditt hus? Blått

68. Vad sjöng du senast? Imse vimse spindel

69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner?
Ja, tror det

70. Har du någon gång varit ”medverkande” i en rättegång?
Bara som nämndeman

71. Har du svenskt ursprung? Ja

72. Hur mycket väger du? Jag är ett litet hängbukssvin :)

73. Har du ett turnummer? Nej, inte direkt

74. Vem kramade du sist?
Min bebis

75. Har du någon gång åkt snowboard?
Nej och kommer nog inte hända

76. Kan du åka skateboard? Hehe..nej

77. Nämn någon du beundrar och varför? Människor som försöker förändra världen till det bättre och som är riktigt smarta.

78. Har du gröna fingrar? Nej verkligen inte

79. Har du svimmat någon gång? Japp

80. När lärde du dig senast någonting nytt?
Hmm.. något lär man sig väl varje dag

81. Har du, eller har haft, något smeknamn? Bara som barn tror jag

82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Njuta och skriva

83. Är du vidskeplig? Nej, inte direkt

84. Vilka är dina största svagheter? Jag har svårt att ta tag i saker

85. Vad händer till helgen? Nada, tror jag

86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då?
Nej, hade krävts mer pengar... och beror på om jag får bedövning? :)

87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Ingen aning... har inte hunnit med så mycket än

88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Köra motorcykel, hjula och vara riktigt elak

89. Vilken är din favoritrestaurang? Vet faktiskt inte...McDonalds?..hahaha

90. Bada eller duscha?
Bada!

91. Är du bra på att laga mat? Ja jag är ganska bra i alla fall

92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft?
Nej

93. När och varför var du på sjukhus senast? Nån vecka sen med Nico

94. Vilket är ditt drömyrke? Författare

95. Har du några Piercings? Nej

96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Hårdkokta

97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Vet inte

98. Vad gjorde du 8.00 imorse?
Lekte med Nico

99. Har du gråtit idag? Nej

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Väcka Hampus

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela