Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Utvilad

Publicerad 2011-02-01 07:58:40 i Nytt på bebisfronten,

Hur gick Nicos natt? Ingen jävla aning då min underbara make lät mig sova till 7. Detta efter en riktig myskväll med gos och god mat. Behövdes verkligen efter att man haft några dagar då tröttheten gjort att man sagt saker man inte menar tillvarandra. Gnälliga kan vi bli.

Nu sitter jag här med lilla busungen. Känner mig fånigt stolt över alla hans små framsteg den senaste tiden. Idag på morgonen rullade han iväg och hamnade under stereobänken. Han själv var dock mindre nöjd med detta.
Man kan se hur han har en större medvetenhet och att han utnyttjar sin omgivning mer för att åstadkomma det han vill. Han använder bland annat lekställningen som hjälp för att lättare kunna vända sig ibland, och nu har han börjat ta tag i leksakerna som hänger och försöker dra sig upp i dem för att komma upp i sittande läge.



Han visar också tydligt vad han vill ha och sträcker sig efter det, eller ibland kastar sig efter det. Han sträcker även upp armarna mot mig när han vill bli upplyft. Nu kan han roa sig själv mycket längre stunder också, vilket är skönt, och han gör mer olika ljud.

Även småsaker kan man se förändring på. Som den röda björnen som hänger i lekställlningen och som ni kan se till höger i bild. I mitten han den en kula man kan rulla. Innan slog Nico bara hej vilt på den men nu tar han ena handen och håller fast björnen medan han snurrar kulan med den andra.

Man märker också hur leksaker blir mindre och mindre intressant.. nu vill han ha våra saker. datorn, mobiltelefonerna, allt med knappar på.

På bilden kan ni förresten se en av tröjorna jag köpte igår. Egentligen kanske de är pyjamaströjor.. oklart.. men skit samma. Inte så att han lastar mig för det.
Tänkte ge er ite prisexempel på vad saker kan kosta på Göksäter.

Tröjan på bilden samt en till kostade 80kr för ett 2-pack
Tillhörande byxor kostade 80kr per 2-pack
2 par tjocjare vita ystrumpor kostade 28kr
Tunnare babystrumpor i olika färger kostade 10kr per par

Sedan har de Alfonskläder som är lite dyrare. Köpte en fin body för 80kr och ett par mockasiner för 60kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela