Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Tyst i huset

Publicerad 2011-02-25 13:19:25 i Nytt på bebisfronten,

Just nu sover plutten efter att ha haft ett litet gråtkalas. Dessutom råkade jag nysa mitt i allt och då bröt han ihop fullständigt. Hoppas han snart slutar vara rädd för nysningar.

Vi hade också stora kletkalaset när vi skulle äta lunch. Han fick först en liten smörgås med leverpastej medan jag lagade maten som han mest klenade med. Fick bryta små bitar och ge honom för att han skulle få i sig något.
Sedan fick han leka med en kokt broccolibukett medan jag gav honom lite broccoli med ostsås (som jag gjort av bara mjölk och ost) och det tyckte han var mumsigt. Avslutningsvis fick han äta upp det sista av en Ellas kitchen puré med broccoli/ärtor/äpplen.
Så himla bra att man har mammagruppen på nätet där man kan få tips om hur man kan piffa till maten lite så han tycker att det är trevligare att äta.

Nu äter han ju 2 grötmål om dagen och 1 med riktig mat. Tänkte snart slänga in ett till med riktig mat och jobba mer för att få i honom mer protein genom kött och ägg.

Alla i mammagruppen tyckte att jag skall ge honom den mat han vill ha och strunta i BVC-prat om hans vikt när han är så liten och det är ju vad jag känner med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela