Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Sne dygnsrytm

Publicerad 2011-02-22 19:25:01 i Allmänt,

Man känner ju att nåt är fel när man är dödstrött och vill sova, tittar på klockan och inser att den är strax efter 19 :/. Längtar efter den dagen då man får sova ut... jag menar med världens mest morgontrötta föräldrar så kan han väl inte vilja gå upp vid 6 för alltid?!

Dagen bara flög förbi. Var och lämnade bilen på lagning runt 14, och fick hjälp med att ta mig hem igen av mamma och pappa. När jag kom hem gjorde jag hemmagjord pizza och försökte lugna min övertrötte och superhungrige son. Han har en tendens att äta ganska lite på förmiddagen för att vilja äta hela tiden på eftermiddagen. Efter 150ml ersättning följt av gröt en timme senare och ytterligare 100ml ersättning en timme efter det så ville han sova redan 17.30. Eftersom han somnat vid den tiden de senaste dagarna och haft hyfsade nätter större delen av tiden så får han lov att lägga sig vid den tiden just nu. Visst hade det ju varit skönt att flytta dygnet lite för att slippa just att gå upp så tidigt, men för tillfället får det vara så här.

Imorgon blir det nog ganska lugnt förutom att vi nog skall hämta bilen igen, och lillebror kommer på besök på kvällen.
Längtar tills söndag och mässan. Hampus tyckte brunch på Hedens hörna lät bra också, så det skall bli gött :).

Nu skall jag se House och ta det lugnt tills korven vill ha mat om... drygt en halvtimme skulle jag gissa på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela