Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Melodifestival igen

Publicerad 2011-02-12 20:58:58 i Allmänt,

Ja då var det dags igen... detta ångestframkallande program som jag ändå mååste se.
  • Brolle - 7 Days And 7 Nights

Jag älskar hans röst och låten hade kunnat vara skitmysig om de inte hade förstört med att få in disco i den… men den var ok.

  • Loreen - My Heart Is Refusing Me

Klädd i en mopp. Ja det är väl vad jag har att säga om den.

  • Babsan - Ge mig en spanjor

Förutom att låten var askass så kan han ju inte sjunga…alls

 

  • Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm

Vacker klassisk schlagerlåt men med lite svag refräng. Något som saknas.

 

  • Sanna Nielsen - I'm In Love

Hon skulle hållt sig till balladerna. Vilken kass refräng… I´m in lööööv.

  • The Moniker - Oh My God!

Tyckte den var… inte kass… men inte bra… men den hade nåt.

  • Anniela - Elektrisk

Eeh nej… detta var ju pinsamt

  • Christian Walz - Like Suicide

En riktig låt. En riktig artist. Även om det inte helt är min stil.

 

Sammanfattningsvis tycker jag bäst om första och sista låten... och det fanns låtar däremellan som jag hoppas aldrig höra igen.

Kommentarer

Postat av: Belliz

Publicerad 2011-02-12 21:04:51

Instämmer verkligen, vilken dålig omgång!! Brolle var det enda som var nåt att ha...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela