Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Livet på landet

Publicerad 2011-02-02 19:02:31 i Allmänt,

Om man bor på landet kan man få "små" obehagliga överraskningar när man är ute och kör bil. Idag på väg till affären fick jag stanna mitt på vägen då den blockerades av tre gigantiska älgar. Inte är de rädda för bilar heller utan de stod lugnt där och tittade på mig som för att säga att "ja, där kan du stå.. för vi har inte bestämt oss för vart vi skall gå än".

I övrigt har dagen varit ganska lugn. Har städat det som hunnits med. Nico har dock haft en ganska gnällig dag som eskalerade i en gråtfest nu på kvällen. Helt hysterisk är han om man lägger honom i sängen så nu ligger han i vår säng med mig en stund istället... inte för att han är så mycket gladare för det. Funderar på om det är tänderna för han var lugn några sekunder när han fick en napp jag haft i frysen några minuter..men så fort den tinade i munnen på honom så blev han skogstokig igen... suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela