Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kvällskvist

Publicerad 2011-02-17 18:57:14 i Allmänt,

Tog hela dagen i Stenungsund känns det som, men hanns med god mat hos mormor och morfar samt att Hampus körde sin första körlektion medan jag passade på att köpa en söt pyjamas med Lille Skutt på till Nico (Lindex).

Upptäckte idag att man kan få Nico att äta grönsaker om man ger honom den dyra Ellas kitchen purén, där de blandar frukt och grönsaker. Såklart att han skall vilja ha det dyraste! :)

Annars har jag mest lekt med min "nya" iPhone4 och installerat appar. De jag hittills lagt in är följande:

Remember the Milk - app för kom-ihåg-listor
eAnniversary - app för att komma ihåg födelsedagae och sånt
Nordea - som det låter, internetbank
Hipstamatic - så man kan ta kort som ser gamla ut
Aftonbladet, SR och SVT play - namnen säger allt
Grön guide - så man kan vara miljövänlig
Angry Birds - spel

och

Baby Connect - en app där jag nu skriver in när Nico äter, sover, bajsar och kissar samt hur han växer etc och kan få grafer på allt. Toppenbra, bara jag kommer ihåg att fylla i.

Skall även lägga in Facebook såklart, och TP (sällskapsspelsnörd som jag är).

Om man har förslag på andra roliga/praktiska appar så får man gärna berätta :) Jag skulle vilja hitta en app där man kan skriva in allt man har i frys, kylskåp och skafferi och få förslag på saker man kan laga... men det kanske inte finns.


Nico i sin nya pyjamas... inte så bra bild för han var trött och sur och ville inte alls fotograferas.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-02-17 21:05:32

Hur sur och trött han än är så är han det mest underbaraste som finns:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela