Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag tror så mycket

Publicerad 2011-02-03 20:55:29 i Allmänt,

Något jag tror att jag tycker om fast jag egentligen tycker är äckligt (hur fan kan man bli sugen på saker man tycker är vidrigt?):

Ravioli i tomatsås på konserv

Något jag tror jag tycker om, fast jag egentligen tycker sådär om och som alltid gör mig illamående:

Guacamole (.. och jag äter det ofta dessutom)

Något jag vet att jag kommer bli dålig av men som jag äter ändå (fast det nog var två år sedan sist):

Köttfärs jag glömt på tining i ett dygn, oftast liggandes i micron

Något som egentligen inte är äckligt men som får mig vilja kräkas:

Havrepuffar och vaniljyoughurt... sätts i samband med snoriga små barn efter att jag praktiserat på Öppna förskolan

Något jag tror jag tycker är äckligt men som jag tycker är gott:

Falafel

Saker jag tror är äckliga fast jag aldrig smakat, för att det låter äckligt:

Haggis, pölsa och kroppkakor

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela