Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag är kär

Publicerad 2011-02-02 08:16:47 i Nytt på bebisfronten,

Jag är så kär i min lilla unge. Denna söta goda lilla plutt. Detta trots att gårkvällen först indikerade att det skulle bli en riktig mardrömsnatt.

Nico var superduper trött redan vid 18 igår. Satt och grät och gnuggade sig i ögonen, så försökte lägga honom. Dock hade en extram separationsångest plötsligt. Han gosade ner sig i sängen men bara jag tog ett steg från sängen började han gråta hysteriskt. Så under en och en halvtimme sprang jag bara in och ut ur hans rum oavbrutet tills jag tillslut sa till Hampus att trots att jag veet att man inte skall ge sig bara för att han gråter så orkade jag inte mer utan han fick komma upp en stund.

Så han låg på min arm i sängen, mellan oss, när vi såg på film. Alldeles tyst låg han, bara småpratade lite dämpat ibland, och pillade med sin napp eller pillade försiktigt på min eller Hampus arm. Riktigt låg och gosade in sig och var såå mysig så både jag och Hampus flera gånger var tvugna att kommentera hur himla go han är.

Sedan runt 21 la vi honom och han åt en stor mängd mat och  han somnade gott och sov till runt 01 då han åt igen. Vid 03.30 (tror jag det var) vaknade han igen och då gick Hampus upp, för han var vaken av någon anledning, och matade honom. Sedan sov han som en stock till klockan var nästan 08 :) Nu ligger han på golvet och leker för sig själv.

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-02-02 09:16:29

Han ÄR underbart go den lille trollungen!!!! Mormors och morfars allt:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela