Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ingen kul morgon

Publicerad 2011-02-13 09:23:29 i Allmänt,

Har inte kunnat sova i natt för har varit ledsen och oroat mig över farfar. Tänker mycket på pappa också och tycker synd om honom. Usch, sådant här är bara jobbigt. Hur man än försöker tänka så kommer man inte ifrån att det är jobbigt.

Och mitt i all utmattning och nedstämdhet skall man ta hand om en ganska kinkig liten sjukling. Han sov bra i natt i alla fall och nu på morgonen lyckades jag efter många om och med få i honom en flaska ersättning. Trodde att han skulle sova sin förmiddagslur nu men det ville han verkligen inte så nu sitter han och pillar i sin gåstol istället. Då ocg då morrar han som ett litet sött monster.

Det är tur att han finns i alla fall. För mitt i all trötthet så kan man inte låta bli att le när han flinande räcker ut tungan åt mig. Han vet ingen sorg än. Han är det vackraste i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela