Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Det där med uppfostran

Publicerad 2011-02-07 09:44:27 i Nytt på bebisfronten,

Har funderat på det där med hur gammal ens barn skall vara innan man börjar med uppfostran. Eller uppfostran och uppfostran... det låter så hårt... men när man kan börja säga nej och de förstår. Just nu är ju Nico inte så rörlig men det finns ju vissa situationer då man försöker få honom att fatta begreppet "nej". Som när han slår på skeden när man skall mata honom, försöker peta loss tangenterna på datorn eller när han försöker äta upp mitt hår. Än så länge skrattar han bara åt mig när jag säger nej dock, som om det vore en rolig lek.
Sedan vill jag inte bli en sådan förälder som har regler för allt, bara för sådant som är viktigt. Och är ju en klar fördel om han lyssnar när man försöker säga åt honom att inte göra något som kan vara farligt.


Men oftast är han bara söt... som när han ligger och pillar koncentrerat på sina leksaker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela