Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Allt rullar på

Publicerad 2011-02-23 20:13:59 i Allmänt,

Just nu är det en sådan period då det känns som man har massor att göra hela tiden (och ännu mer man borde göra), dagarna bara rinner bort och försvinner och det finns liksom ingen tid att andas. Tycker inte alls om den känslan. Känslan av att livet passerar som ett snabbt tåg och allt man hinner se är suddiga konturer.

Fick hämtat bilen i alla fall idag. Och mot all förmodan lyckades jag idag med att få Nico att äta mat. Fick tips i mammagruppen om e metod som jag prövade. Kokade broccolibuketter och la på en tallrik och skar även upp en apelsinklyfta, och sedan fick Nico sitta och pilla och leka med dessa.

Han fattade inte så mycket att han skulle stoppa dem i munnen dock så jag tog små bitar och stoppade i hans mun och det älskade han. Efter ett tag insåg jag dock att han sparade allt i munnen som en liten hamster så fick pilla ut en del och ge vatten till honom för att svälja ner resten. Han brukar vägra vatten men nu drack han glatt. Han var så nöjd att han till och med åt grönsakspuré efteråt.

På kvällen var han missnöjd och trött men lyckades hålla honom  uppe till runt 19. Får se nu hur han sover i natt. Verkar vara lite gnälligt och oroligt än så länge. Hoppas dock att det skall räcka med en matning i natt och att han inte vaknar för morgonen innan 7. Man kan ju alltid få drömma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela