Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Äckligt mallig

Publicerad 2011-02-28 07:21:36 i Allmänt,

Ibland är man stolt och ibland är man sådär äckligt mallig. Jag kan vara så. Är inte stolt över det men så är det.

På tåget satt ett par med en bebis i Nicos ålder (eller något äldre) bredvid oss. Medan Nico tyst låg och pillade med sina saker i vagnen och fnissade ibland åt sin roliga pappa som busade med honom så var bebisen bredvid skogstokig och tjöt och grät.

Samtidigt som jag tyckte synd om föräldrarna så fanns det en del av mig som kämpade för att inte le... för den delen av mig tänkte nöjt och malligt: Vår bebis är snäll och er bebis är helt vild.
Usch på mig... men sån kan man vara ibland.

Idag vaknade Nico kl 06 och är på ett strålande humör. Dock är det lite synd om honom för jag är lite snuvig och han gråter varje gång jag nyser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela