Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Hur världen är funtad

Publicerad 2011-12-21 14:30:57 i Allmänt,

Kanske är det därför man tycker om scifi och fantasy och sådant, för att det vore mycket enklare om det fanns en klar skillnad mellan gott och ont, bra och dåligt. Goda människor, onda människor. Bra dagar, dåliga dagar. Men i verkligheten är ju allt en enda stor blandning som gör det svårt att veta hur man skall känna, hur man skall hantera.
...
Dagen började stressigt och var och jobbade, sedan for jag till mamma och pappa och plockade upp julklappar till dagispersonalen och åkte och lämnade dem, handla och så hem.
Fick ett julpyssel Nico hade gjort på dagis (tidigare då, för nu är han ju hemma sjuk). Ett hjärta av lera som han målat på. Hans första julpyssel! <3
När jag kom hem möttes jag av en stor kram och små vardagsmirakel följde. Jag kunde t.ex. genom att prata med honom få honom att gå med på att jag skulle få ta bort allt intorkat snor kring hans näsa. Han slog och skrek innan men så lovade jag att vara snabb och sa att det skulle kännas bra efteråt och plötsligt sträcker han fram den lilla näsan och sitter still! En stund senare kommer han och kastar en blöja i famnen på mig och vill bli bytt på.
...
Mitt i allt detta goa känner jag dock ledsamhet då min bror precis förlorat en av sina bästa vänner. En ung man som borde haft livet framför sig gick plötsligt bort och i sådant finner man ingen mening eller rättvisa som man gör i sagorna. Det känns bara fel. Tänker på min bror, på hans väns familj och andra vänner. Önskar man kunde säga något som hjälper men det finns inga ord för sådant. Önskar att det fanns.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela