Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Spending my time

Publicerad 2011-08-20 12:04:16 i Allmänt,

Nico sover efter lunchen och Hampus sover han med efter att ha varit vaken sent i natt och haft morgonpasset med Nico. Själv tänkte jag spendera lite av tiden med att plåga er med ännu en frågelista. Var ju ett tag sedan sist, och måste ju tillfredställa min egocentriska ådra.

OM MIG
namn: Emma aka Knyttet
kön: De kallar mig nog kvinna
ålder: 31 (Herregud)
längd: 163 cm
nickname: Skulle väl vara Knyttet då
hårfärg: Brunt typ
ögonfärg: En slags ljus brun med mörk kant runt
HAR DU NÅGONSIN?
blivit kysst: Ja plenty of times
ätit sushi: Ja, med tycker bara om den som inte har rå fisk på  sig
stått på scen: Ja, och läst dikter och andra texter
blivit dumpad: Ja det har hänt
varit ihop med någon som varit otrogen: Jo, det med
varit med om en bilolycka: Ingen allvarlig
klättrat på berg: Bara om barndomens bravader räknas
sett vita huset: Inte irl

ANTINGEN ELLER?
kallt eller varmt: Mitt emellan, lagom så att säga
spets eller satin: Beror väl på sammanhanget... men säger nog spets
blått eller rött: Färgmässigt: Blått, Politiskt: Rött
regn eller snö: Regn
ull eller bomull: Bomull
rosor eller tusensköna: Rosor tror jag
vår eller höst: Vår
historia eller vetenskap: Vetenskap, om man måste välja
matte eller engelska: Engelska, om vi pratar skolämnen då

MOTSATTA KÖNET!
gillar du någon just nu från det motsatta könet:
Min man, hade ju vart jobbigt annars
vet den om det: Ja, giftemålet gav honom nog en hint
gillar någon annan dig just nu: Förhoppningsvis :)
vad tittar du på hos en kvinna/man: Är väl helheten, men tycker om smala händer och långa ögonfransar

INOM DE SENASTE 48 TIMMARNA...
har du haft ett seriöst samtal:
Tja.. jo... vad räknas som seriöst?
kramat någon: Ja
bråkat med en kompis: Nej.

GILLAR DU ATT?
ge kramar:
Beror väl på vem det är... men jo
ge massage: Inte direkt, att fåär trevligare :)
gå promenader i regnet: Regnpromenader i ösregn... love it

ÖVRIGT...
vad gjorde du förra sommaren: Inredde huset, var gravid, födde barn
svär du för mycket: Andra kanske skulle tycka det, men svordomar är bara ord bland alla andra
när duschade du senast: Några dagar sedan..hehe
vilken färg är det på dina byxor just nu: Svarta ...sånna dära tajts
vilken färg är dina underkläder: Svarta
vilken låt lyssnar du på just nu: Ingen alls, tystnaden är uppskattad
vad var det sista du sa: Sov gott älskling
vad är brevid dig just nu: Nobody
vad var det sista du åt: Svampsoppa
vem vill du spendera resten av ditt liv med: Min man... och min son... men han vill nog ha ett eget liv så småningom antar jag
har du en lavalampa: Nej, men ballonger i taket
hur är vädret just nu: Lagom
vad gjorde du igår natt: Försökte få min son att somna
vem pratade du sist med på telefon: Mamma
vad gör dig glad: Familj, böcker, konst, liv
vart skulle vilja du åka: Comic Con i USA
för att shoppa: Ingen aning
för att festa: Är inte mycket för att festa, men om man kunde resa i tiden skulle jag besöka Studio 54
vill du ha barn: Har jag redan, men kanske en till nån gång
vad ska dom heta: Vet icke

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela