Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Rapport

Publicerad 2011-08-30 21:08:36 i Allmänt,

Dagens rapport från mitt för utomstående eventuellt inte helt spännande liv.

Jag gick upp tiidigt... eller nej, vi börjar lite tidigare än så. Nico vaknade vid 3 i natt och ville icke somna om och efter en timmes försök valde vi att ta in honom i vår säng. Han bökade runt lite och somnade sedan med huvudet på min mage. Det var så otroligt mysigt att jag tänkte att så borde vi sova jämt trots att jag hade myrkryp i benen och nästan dog när jag inte kunde röra på mig.
När väckarklockan ringde i morse sov Nico som en stock och vaknade inte när jag gick upp, packade och fixade till mig. Istället fick jag väcka denna underbara lilla änglaunge när det var dags att åka.
In med honom i bilen och iväg till mina föräldrar som skulle passa honom på förmiddagen. När bilradion startar ler han ett underbart leende och gör några av sina på dansmoves med händerna <3.

När lillen lämnats av var det iväg till jobbet. Heldag full av elevsamtal. Härliga ungdomar är allt jag skall säga om detta för vill inte skriva om mitt arbete här. Fick rapport under dagen att Nico somnat i bilen på väg hem igen och sedan sovit nästan 3 timmar (!) när han kom hem.

Jag kom hem vid halv fem och skulle egentligen bara hämta en avi och sedan åka direkt till affären, men Nico blev ju såklart helt förstörd när han insåg att mamma skulle rymma igen så fick ta med honom. Sedan var det kvällsbus med plutten innan det var dags för sängen för honom.
Tog ett bra tag innan han somnade för han verkar ha riktigt ont i munnen (så det bör ju vara tänder på g nu). Han grät, kastade nappen och grävde i munnen. Jag stoppade in ett finger och masserade tandköttet ett tag och då låg han bara gapandes och njöt innan han slocknade. Hoppas det går fort över.

Efter detta var det middag med maken och nu skall jag absolut sova.
Imorgon inskolning på dagis då planen är att han skall lämnas ensam några timmar. Fan vad jag hatar detta! Får sån satans ångest om jag måste gå om han är ledsen. Känns som det strider mot naturlagarna. Man lämnar inte en ledsen bebis. Fy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela