Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Pannkaksfest

Publicerad 2011-08-03 10:54:48 i Allmänt,

Om man är en mamma skall man ju kunna göra pannkakor, så kände jag. Så jag blandade ihop smet och tog fram den lilla laggen som gör grisplättar i förhoppningen att plättar kanske var lättare att göra än pannkakor. Men det visade sig att storleken saknar betydelse. Även mina plättar påminde mer om äggröra efteråt - så som alla mina misslyckade pannkaksförsök slutat tidigare i livet.

Eftersom Nico ändå var tvungen att äta dem skurna i mindre delar så spelade det ingen roll och han uppskattade verkligen sin första pannkaksätning och tryckte in så mycket han kunde i munnan av det goda.






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela