Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Vad göra?

Publicerad 2011-04-03 10:01:30 i Allmänt,

Nico har varit vaken sedan 7 i morse. Han är trött, ledsen och grinig men vägrar sova. Bara tvärvägrar.

Ett stort problem är att i hans sovrutin ingick att jag drog upp hans speldosa som ser ut som en kanin (en present från hans mormor) när jag la honom i sängen. Det brukade fungera som en markering att han skulle sova plus att han tycker om att gosa med den.
Nu har speldosekaninen gått sönder. Det kommer ingen musik mer. Detta gör Nico upprörd och han kan inte alls komma till ro. Han har en speldosa till men den har han haft när han har lekt innan så när man sätter på den blir han helt uppspelt istället.

Nu har jag lagt honom i sängen igen och förbereder mig på en riktig kamp för nu måste han sova. Han kommer vara ett riktigt vrak sen om han inte får lite sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela