Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Så klart ni gör

Publicerad 2011-04-20 09:46:27 i Nytt på bebisfronten,

Nu sitter ni där och bara undrar "var är hon? var är hon?"... här är jag.
Natten som började så bra blev inte alls så kul. Han vaknde ganska mycket och mitt i natten var det kiss i sängen, och byta blöja innebär ju vakna och gå upp så då blev det att kämpa med det.
Så i morse när klockan var 6 och Nico ansåg att det var dags att stiga upp så var jag i princip medvetslös och Hampus som just kommit från jobbet fick bära in honom i sängen till oss. Låg där i någon timme och smågrät av trötthet innan jag orkade mig upp.

Hampus syster kommer ju på besök idag så vi har spenderat morgonen med att städa det sista. Nu sover båda pojkarna och jag skall försöka ta tag i att göra mig själv ren och fin också. Nåja, ren i alla fall.

Nico har dock haft ett ganska bra humör hela morgonen. Skitkul med både mamma och pappa som rusar runt. Börjar känna att min trötthet har en del skuld i Nicos dåliga humör. Understimulerad. Blir som en ond cirkel dock... ju surare han blir, desto tröttare blir jag och då blir han ännu mer sur :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela