Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Lilla sirenen

Publicerad 2011-04-30 07:17:04 i Allmänt,

5 bestämde sig Nico för att det var morgon. Jag härdade ut till 5.30 då jag inte orkade lyssna på hans sirenliknande ljud som beordrade mig att hämta honom.

Nu sitter jag och lyssnar på en satans massa gnäll. Nico vill inte leka själv. Han vill sitta i mitt knä. Inte för att han är glad då heller. Nej, då surar han för något annat. Så nu har jag byggt en blockad så han inte kan åla till mig i soffan. Så nu vrålar han av ilska där på andra sidan. Ibland kommer av av sig och glömmer att han är arg och leker lite på egen hand, men sedan får han ett anfall igen.... och det är aningens för tidigt på morgonen för att jag skall ha bra tålamod.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela