Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Kul väder

Publicerad 2011-04-03 07:31:22 i Allmänt,

Ösregnar verkligen här.
Hampus, min hjälte, hade Nico i natt. Dock sov jag ändå inte så bra för Nico var superledsen ganska många gånger på natten. Vaknade snorig och blev ledsen och rädd och bara grät och grät... lille plutten. Tur att Hampus är en sån go pappa som alltid kan göra honom glad och lugn igen.
När jag kom upp i morse såg jag att han även passat på att städa lite i natt. Vilken man jag har :)

Nu är Nico på ganska ok humör. Ålar runt och pysslar med sina leksaker. Nu dröjer det nog inte så länge innan han kryper för det är väldigt mycket ställa sig på alla fyra. Han står dock bara och känner efter en stund innan han lägger sig ner på mage igen och ålar.



Nu är det strumpbyxor för hela slanten här hemma. Är ju så himla praktiskt när han skall ligga och åla på golvet. Fattar inte att jag inte skaffat det innan.

Blir ingen restaurang och bio idag. Lite trist eftersom det skulle vara vårt tvåårsdagsfirande i efterskott, men vill inte lämna bort Nico nu när han är sjuk och blir ledsen ofta. Får bli en annan gång istället.
Skall försöka måla klart listerna i källaren idag så är målandet klart (nästan) och vi kan möblera så Hampus slipper ha studion full av alla mina saker.

Vi var faktiskt väldigt effektiva igår trots att Nico behövde så mycket ompysslande. Först hade Hampus Nico medan jag var och handlade och sedan hade han honom medan jag målade i källaren. Sedan hade jag honom medan Hampus byggde en ställning till sin nya dator (som en sådan där frukostbricka så han kan ha datorn på magen när han ligger i sängen hehe). Sedan hjälptes vi åt tills jag skulle sova.

Kommande planer är:
- måla klart listerna i källaren
- möblera och plocka upp i källaren
- städa övervåning
- tvätta kläder
- organisera om i köket så vi får ett skafferiskåp till

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela