Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Knackeliknack

Publicerad 2011-04-22 20:05:23 i Allmänt,

Idag var andra gången på kort tid som det knackade på dörren och utanför stod en man och ville tala om Bibeln.
"Jag är ateist så jag är inte intresserad, men tack ändå" sa jag vänligt. Lite för vänligt, enligt Hampus, som tycker att man skall skrämma bort dem lite mer.
Jag har dock svårt att vara otrevlig i allmänhet och speciellt när personen lider av villfarelsen att han försöker rädda min själ. Är ju ganska snällt av honom egentligen, trots att jag inte behöver räddas.
Dessutom undrar jag ibland om de gör det med flit, som Hyresgästföreningen, alltså skickar en söt gammal gubbe som man knappt klarar av att säga nej till för att man får någon slags.... ja, det är ju inte moderskänslor... men kanske "barnbarns-känslor"...

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2011-04-22 21:46:59

Ja, efter att ha vänligt men bestämt tackat nej ett antal gånger per år fick jag nog en dag och sa "ursäkta, men dra åt helvete" de kom inte tillbaka på flera år hahahaha.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela