Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Idag skall det lagas barnmat

Publicerad 2011-04-25 09:20:55 i Allmänt,

Japp.. idag har jag bestämt mig att det skall ske. Detta med att köpa allmat på burk blir ju apdyrt i längden. Nu måste det lagas egen också.

Min plan är att idag handla ingredienser och göra en stor sats av tre olika maträtter. Hittade recepten på Hipps hemsida. Nicoälskar Hipps mat så tänkte att deras recept kanske kan vara bra de med.
Blir:
1. Kyckling i tomatsås med basilika och oliver
2. Pasta bolognese
3. Saffransfisk i tomatsås

Dessutom skall jag köpa hem fryst frukt som jag kan mosa tillsammans med banan och blanda i naturell youghurt och ha som mellanmål. Detta borde man spara pengar på eller?

Bara att hoppas på att han kommer vilja äta min mat. Och att han slutar gråta hysteriskt varje gång man sätter på mixern.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela