Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Ett lustigt kryp

Publicerad 2011-04-26 23:33:16 i Allmänt,

Jag tycker ju då inte om spindlar. Jag skulle inte säga att jag hatar dem. De är inte i nivå med Bonniers, Telia och Maud Olofsson med andra ord. Men jag tycker inte om dem. Så när jag skulle lägga mig och ser en liten jävel brevid sängen så ropar jag på Hampus (då jag vägrar ta i spindlar men av min man är förbjuden att mosa dem, som annars är den spontana reaktionen).

Hampus kommer in i sovrummet och böjer sig ner, sätter handen bredvid spindeln för att ta upp den och då.... fäller spindeln in sina ben under sig så den bara blir en svart liten plupp. Haha. En fegisspindel var det! Han spelade död, eller kanske spelade han "liten smutsklutt"... inte vet jag vad som pågick i den lilla microhjärnan, men kul såg det ut.

Han blev dock upplockad och förpassad till altanen.... där typ 3000 av hans vänner bor. Allvarligt.. ni skulle se det. Det är så satans mycket spindlar här. Jag tror det är för att Hampus är så snäll mot dem. Ungefär som jag och dörrknackare.
Han lockar till sig kryp. Jag lockar till mig missionärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela