Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

En god morgon

Publicerad 2011-04-11 08:38:57 i Allmänt,

Ute skymtar solen fram och fåglarna kvittrar. Inne ligger en tyst glad bebis och leker på vardagsrumsgolvet. I soffan sitter en nöjd mamma och njuter av (det tillfälliga?) lugnet.

Han vaknade och åt vid 22 i natt och sedan vid 3, men somnade snabbt om. Sedan vaknade han vid 5.30 och ansåg det var morgon... men det tyckte inte jag så jag nattade honom igen och la mig i min säng. Måste ha somnat, och han också, för vaknade när Hampus kom.

Strax efter 8 hade jag för ont i min rygg för att kunna ligga ner mer så fick gå upp. Hörde små, små ljud innefrån Nicos rum och när jag öppnade dörren låg han på mage och hade dragit ner spjälskyddet och kikade ut mellan spjälorna. Helt tyst med en litet leende :) Underbara unge - och vilken underbar start på dagen.

Efter det har han hittills varit sådär bubblande lycklig och ålar runt bland sina leksaker och bara pillar och småpratar. Kanske nätterna med bättre sömn även påverkat honom till det bättre? Kanske en gladare och piggare mamma gör en gladare bebis? Inte så att jag tror att han inte kommer ha gnälliga stunder idag för det har han alltid men det går att stå ut med när de varvas med sådana här mysiga lugna stunder.

Hampus skall inte jobba idag heller :) Han kommer kanske sova till 14-15 eller något sådant. Hoppas på att vädret är fint sedan så vi kan gå en promenad alla tre, eller så gör vi det imorgon. Och att vi kan hjälpas åt att fixa i källaren. Kanske åker jag en sväng till Göksäter? Får se hur det blir med allt.

Idag, just nu, är jag glad i alla fall. Full av vårkänslor. De ögonblicken skall man ta vara på.


En lycklig morgonbebis

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela