Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Promenad

Publicerad 2010-10-21 16:13:39 i Nytt på bebisfronten,

Vart ute en promenad med vagnen. Blev ingen jättelång promenad dock eftersom det var så halt.

Nico sov jättegott när vi gick, men så fort vi gått upp för trappan hemma så vaknade han och var ilsk som ett bi och ville äta - igen. Hade han fått bestämma hade han nog ätit hela tiden.

Sedan har han fortsatt vara på knepisgt humör. Just nu sitter han i babysittern och grymtar ilsket medan han gnuggar sin snuttekanin i ansiktet på sig själv. Hoppas han blir på bättre humör när Hampus kommer hem.

Faktiskt lite nöjd med mig själv då jag både fixade med tvätten och gick promenad. Jag har blivit så slapp att jag är glad bara jag får gjort något alls. Har varit svårt idag dock då Nico bara sovit små femminutare då och då och vrålar så fort jag lämnar soffan. Han brukar ogilla att sitta ensam, men inte så mycket som idag.

Badrummet vill jag dock inte ens tänka på. Tagit ut allt som man över huvudtaget skulle kunna tänka sig ge ifrån sig en mögelliknande doft, men det luktar ännu. Ångest.


Nico med sin morfar

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela