Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Presentabel?

Publicerad 2010-10-05 16:14:37 i Att inte vara en milf,

Idag är Hampus iväg och hämtar studioutrustning som han köpt. Han får hjälp av en arbetskamrat. Fick nyss ett sms om att de är här runt 18 och frågan om det är städat hemma.
Svar nej.

Är inte en katastrof men det står disk lite här och var och det ligger papperstussar överallt. Man hade kunnat ta in någon i vårt sovrum och ha en frågesport:
Vem bor här?
1. Någon som är superförkyld
X. Någon med en bebis som drägglar och kräks en hel del
2. En översexuell tonårskille

Nu är frågan om jag under de två timmar som är kvar tills de kommer hinner - nej, orkar - plocka undan. Behöver egentligen mat men har inget lättlagat hemma och orkar verkligen inte ställa mig och laga något. För tillfället orkar jag inte ens ställa in pommes i ugnen fast jag är vrålhungrig. Tuggar istället i mig två dagar gamla mjuka chips och kräks lite inombords.

Förresten borde Hampus inte oroa sig för om huset är presentabelt. Han borde oroa sig över mitt skick. Är inget uppvisningsexemplar för tillfället kan jag lova. Sitter här i mysbyxor och t-shirt och har dessutom kräks i håret. Kan det blir mer sunk?
Kul för H att presentera sin nya fruga.
"Det här är... eeh... jag vet inte vem detta är... hon måste ha smitit in medan jag var borta"

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela