Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag och mina jäkla frågelistor

Publicerad 2010-10-23 19:13:05 i Självcentrerat,

Är ju säkert skittrist att läsa men när jag ser en lista med frågor känner jag ett inre begär efter att fylla i svar, så när jag såg denna på Sofias blogg och hon till och med skrev att det var fritt fram... ja då kunde jag ju bara inte hålla mig :)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 – vad står där?
"Det löftet höll han sedan ända tills nästa dag" (Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson)

 


2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Beroende på vinkel, soffkudde eller bebis :)

 

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Hmm.. har ju ingen tv, men det senaste jag tv-progran jag såg på datorn var nyheterna

 

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
18.30 (kollade efter och jag hade fel med 2 minuter... inte så illa pinkat)

 

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Nico som småpratar, speldosa som spelar och muller från källaren (Hampus datorspel)

 

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Var jag ens ute igår?..hmm... jag var ute och gick med Nico i förrgår och tror inte jag varit utomhus sedan dess.

 

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Sofias blogg

 

8. Vad har du på dig?
Raggsockor, Hampus mysbyxor, nattlinne och tröja...hahaha

 

9. Drömde du något inatt? I så fall – vad?

Hade en mardröm som jag ofta har, att jag upptäcker att jag är ihop med någon annan än hampus och jag vet inte vart Hampus tagit vägen.

10. När skrattade du senast?
Idag... åt Nico

 

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Bokhyllor och tavlor (foto, Pink Floyd-tjejer, svan på sjö, ugglor på gren, Buddha)

 

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Konstigt? Inte vad jag kan komma på.


13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Jag älskar att svara på frågor..haha

 

14. Vilken var den senaste film du såg?
The last supper (observerade att Sofia svarade PS I love you - fan vad man lipar varje gång man ser den filmen)

 

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
En bra tomt, bygga ett timmerhus på tomten, snygg inredning och en bra bil bl.a.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Så jävla svårt... är väldigt öppen så de flesta vet det mesta och det folk inte vet vill jag inte heller att de ska veta. Eller snarare så ger jag en illusion av att vara väldigt öppen... men har massa dolt under ytan  *mystisk bakgrundmusik a la x-files* hihi

 

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att man uppfann ett helt miljövänligt bränsle

 

18. Tycker du om att dansa?
Ja sådär på kul

 

19. George Bush?
Den äldre eller den yngre? Den äldre = vet ej riktigt, Den yngre = en farlig ignorant idiot

 

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Pojke = Nicholas (har just nu blackout gällande namn på eventuellt framtida gossebarn) Flicka = Rebecka eller Lexie

 

22. Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Nej är väldigt hemmakär och vill vara nära (ursprungs-)familjen, men annars kanske Frankrike eftersom de har fin landsbygd.

 

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Gud finns ju inte, men om det nu var så... så är det nog Sankte Per som står där och säger: Välkommen hem Gud, hade du kul på din människosemester? :P

 

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Fritt fram för den som känner sig manad

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela