Knyttet - kort men tjock

En feministisk socionoms tankar om ditt och datt

Jag är en tjuv

Publicerad 2010-10-17 13:39:30 i Självcentrerat,

Jag är en tjuv. Jag stal denna lista från Sofias blogg... och nu fyller jag i den själv. Fy på mig :)



När är fick du reda på att du var gravid? 10 december 2009, tror jag

Hur gammal var du? 29 år

Mådde du mycket illa?
Ja, nåt så in i helvete

Kräktes du mycket?
Nej, då och då

Hade du mycket halsbränna?
I slutet av graviditeten

Var du känslig?
Nej, nästan inte alls (inte mer än vanligt i alla fall)

Hade du mycket foglossning?
Ja, som faen... kunde knappt gå stor del av tiden

När kände du bebisens första sparkar?
Väldigt tidigt, runt vecka 10-11

Var du ofta orolig?
Nej, bara i slutet egentligen

Sparkade bebisen mycket?
Han sparkade, slog och snurrade nästan konstant

När började du läcka bröstmjölk?
Det gjorde jag aldrig, eller kanske en gång bara

Fick du bristningar?
Sista veckan blev nedre delen av min mage zebra

Blödde du någon gång?
Nix

Hur många Ultraljud gjorde du?
3 tror jag - rul, könsbestämning och ett till

Hur ville du att din förlossning skulle se ut?
Inte som den blev i alla fall

Vilket BB födde du på?
NÄL, Trollhättan

Hur började din förlossning?
Vattnet gick, rejält, och sedan kom värkar

Hur många timmar tog din förlossning?
Från det att vattnet gick 17 timmar, på sjukhuset 9 timmar.

Födde du vaginalt eller med kejsarsnitt?
Vaginalt

Hur mycket var du öppen när du kom in?
3-4cm

Vilken smärtlindring tog du?
Lustgas, och fick epidural i slutet

Dragen med sugklocka?
Nope

Hur lång tid tog det att krysta ut bebisen?
30-60 minuter, var rätt väck

Blev det komplikationer?
Nej

Var du rädd för något?
Hade rätt rejäl dödsångest

Skrek du?
Nej, men jag grät väldigt mycket

Fick du sys?
Ja, men bara lite

Vem var med på förlossningen?
Min älskling Hampus

Vilken vecka födde du i?
Vecka 40, tror jag (shit vad jag har noll koll)

Vad var vikt och längd på bebisen?
3880g 52cm

Blev det en pojke eller flicka?
Pojke

Vad fick barnet heta?
Nicholas Tiberius Decibel

Var allting värt det?
Ja, förlossningen var vidrig, men Nico är värd vad som helst

Ammade du?
Bara några dagar, gick inte för producerade knappt någon mjölk

Hur gammal är barnet nu?
9 veckor

Vad tyckte du om förlossningen?
Vidrig, som sagt var.

När kommer nästa barn?
Tror det räcker med ett barn. Han är ju så perfekt :)

Kommentarer

Postat av: Nina - Glamourmamman

Publicerad 2010-10-17 18:21:57

En liknande lista gjorde jag med mitt första barn - kul att tänka tillbaka lite på hur det var :-)

Ha en trevlig kväll!

Postat av: sofia

Publicerad 2010-10-17 22:13:00

det är kul att se tillbaka på graviditeten! :)

Postat av: Emma

Publicerad 2010-10-17 22:40:47

Jag kanske snor denna jag med om det är ok? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela